Po Kraškem robu: od Žbevnice do Lipnika

Tri leta nazaj smo na turi po Kraškem robu z Goliča pogledovali naprej proti višjim vrhovom, ki se končajo na Hrvaškem. In letos sem se na Vremščici odločil idejo realizirati do konca.

Z nekaj brskanja po internetu sem dobil odlično krožno turo, ki predvsem na račun podaljška proti Klenovščaku in na koncu, spusta proti Zazidu, zraste v solidno turo s 33km in skoraj 1000vm.

Štart je v zadnji vasi pred mejo s Hrvaško – vasi Rakitovec. Od tam nadaljujemo pot proti mejnemu prehodu Rakitovec, kjer potem kmalu za labirintom ograj zavijemo na slabo viden star kolovoz, ki nas mimo prvih marel pripelje do vasi Slum.

Tam se priključimo planinski poti, tako da imamo proti Klenovščaku lažjo orientacijo s pomočjo markacij. In lokalnega vodnika Arona, ki obožuje sprehode s kolesi – za povratek nazaj v Slum ima na ovratnici številko.

Od Klenovščaka dalje pa kolovoz počasi prehaja v planinsko pot, ki pa je v celoti lepo vozna. Po prečenju glavne ceste pa zopet zavijemo na makedam, ki se začne strmo vzpenjati proti vrhu. Od oddajnega stolpa dalje pa se utrjena podlaga zaključi in sledi močno razrit del, ki je komaj vozen.

Ko ga zmoremo, pa smo že na predvrhu Žbevnice in od tu dalje se dejansko začne tisto pravo prečenje travnatih grebenov.

Vrh Žbevnice (1014m) je najvišja vzpetina v celotnem grebenu, ki se za nas zaključi skoraj deset kilometrov kasneje na neizraziti vzpetini čisto nad robom – Lipniku (804m).

Na grebenu ves čas sledimo poti označeni z rdeče belimi koli (edini način, da so markacije sploh vidne, saj visokega rastja tu ni), občasno pa pot preraste v kolesnice.

Ko Kavčiča pustimo za nami, pa se držimo markacij, ki nas usmerijo levo proti Lipniku in Zazidu. Prehod čez strma pobočja Kraškega roba je tehnično zahteven, vendar je težavnejši del kratek in kmalu pridemo na pot, ki gre iz Kavčiča proti Zazidu in ki ponuja odličen in ne prestrm spust.

Tik pred Zazidom sem izbral eno bližnjico, ki se v dolino odcepi slab kilometer pred vasjo, vendar je zaključek popolnoma zarasel in ni vozna, tako da je obisk vasi obvezen. Sledi še povratek nazaj v Rakitovec.